کتاب تست مامان

چطور با مشتری‌ها صحبت کنیم و با وجودِ دروغ‌هایی که از همه می‌شنویم، بفهمیم که آیا ایده‌مون به درد می‌خوره یا نه. کتاب تست مامان،‌ کتابی کم حجم و ساده، در مورد یادگیری از مشتریان برای اعتبارسنجی ایده‌های کسب‌وکاری و همینطور فروش بیشتر به مشتریان است.

وقت خود را تلف نکنید

شما به عنوان یک کارآفرین معمولاً سرتان به شدت شلوغ است ولی به احتمال زیاد بخشی از زیادی از وقت شما صرف جلسه‌ها و گفتگو با مشتریان می‌شود بدون اینکه این جلسات نتیجه قابل ملموسی برای شما داشته باشد. چند ساعت مطالعه این کتاب می‌تواند در بهبود کیفیت این جلسات به شما کمک کند تا بتوانید محصولی بسازید که مردم واقعا آن را بخواهند و بابت آن پول خرج کنند.

به دور از تئوری و پر از توصیه‌های عملی

دنیا واقعا به یک تئوری یا چارچوب دیگر برای صحبت با مشتری نیاز ندارد. کتاب تست مامان از همان ابتدا مستقیم وارد بحث عملی در مورد یادگیری از مشتری‌ها می‌شود و از تئوری‌های بیهوده دوری می‌کند: چطور جلوی نظرات سوگیری‌شده را بگیریم؟ چطور ایمیلی یا پیامی بنویسیم که باعث شود افراد بخواهند با شما صحبت کنند؟ چطور می‌توانیم مطمئن شویم که آیا محصول ما خریداری خواهد داشت یا نه؟ پاسخ به این سوالات و موارد دیگر در کتاب موجود است.

نویسنده کتاب

راب فیتزپاتریک

راب فیتزپاتریک، کارآفرینِ حوزه‌ی تکنولوژی و یکی از شُرکای Founder Centric است. راب و همکارانش در فاندر سنتریک به شتاب‌دهنده‌های اروپایی و دانشگاه‌ها در موردِ طراحیِ کسب‌وکار و برنامه‌های آموزشی استارتاپی کمک می‌کنند. راب تا به حال سه شرکت را با موفقیت ورشکسته کرده، جزو افراد پذیرفته‌شده در YCombinator بوده و همین‌طور سازنده‌ی محصولاتی هست که توسط برندهای بزرگ دنیا مثلِ سونی و MTV استفاده می‌شوند. اون کارآفرینِ رزیدنت در UCL است و تجربه‌ی جذب سرمایه در آمریکا و انگلستان رو دارد. راب فیتزپاتریک در وبلاگ thestartuptoolkit.com درباره‌ی مراحل اولیه‌ی راه‌اندازی استارتاپ‌ها می‌نویسد.

ترجمه رسمی با اجازه از نویسنده و ناشر کتاب

این کتاب با مجوز رسمی و انحصاری از ناشر اصلی کتاب و با رعایت حقوق مادی و معنونی نویسنده اصلی کتاب منتشر می‌شود. ترجمه کتاب با همکاری مستقیم نویسندهٔ کتاب و با تائید او انجام شده است.